Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
PetyGo
CVR-nr: 43479075
Kløvertoften 61
7100 Vejle
e-mail: kundeservice@petygo.dk
Tlf.: 21227197
Betaling
PetyGo modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Apple Pay.
PetyGo bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Din ordrer vil blive afsendt samme eller næste hverdag fra du har bestilt. Levering tager typisk 1-3 hverdage. Når du færdiggøre din betaling, vil du have mulighed for at vælge levering til eget hjem eller levering til en pakkeshop tæt på dig. Hvis levering til døren ikke er muligt, vil pakken blive leveret til nærmeste pakkeshop. Du vil modtage en mail/SMS om hvor pakken kan afhentes.
Vi tilbyder levering med GLS, som er er af Danmarks bedst anmeldte fragtfirmaer. Du kan altid følge din pakke på GLS's egen trackingside. Trackingnummeret vil du modtage på mail, så snart din ordrer er afsendt.
Vi sender kun pakker til Danmark.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation bedes ordrenummer og beskrivelse af fejlen sendes til kundeservice@petygo.dk
Varen sendes til:
Att: Luca Topp
Kløvertoften 61
7100 Vejle
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, vil dette bliver tilbagebetalt over samme metode, som købet er betalt med. Er der eksempelvis betalt med kort, vil refunderingen gå ind på bankkontoen tilknyttet det pågældende kort. Er dette ikke muligt, bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Tilfredshedsgaranti
Tilfredshedsgarantien skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og fra du har givet besked skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. kundeservice@petygo.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte tilfredshedsgarantien.
Varens stand, når du sender den retur (tilfredshedsgaranti):
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen, men ikke skade den eller på anden måde forringe varens stand udover det der er nødvendigt for at vurdere kvalitet og effektivitet.
Varens fuldstændighed, når du sender den retur (tilfredshedsgaranti):
Skal du have det fulde beløb returneret skal du også returnere den fulde bestilling. Dvs. produkt, æske, manual, oplader (hvis relevant) og alle andre dele skal returneres sammen. Returnerer du ikke alle dele af den originale bestilling, forbeholder vi os retten til at afvise din returnering. Vi refunderer ikke fragtomkostninger, og du skal selv betale returfragten.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservce@petygo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 59,-
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Varen skal sendes retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, forbeholder vi os retten til at afvise din returnering.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af leveringsomkostningerne senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Varen sendes til:
Att: Luca Topp
Kløvertoften 61
7100 Vejle
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@petygo.dk
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Petygo.dk
Adresse
Postnr. og by
E-mail: kundeservice@petygo.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.11.2023